Bardzo wiele sklepów w Polsce prowadzi obecnie sprzedaż wysyłkową – wiele z nich nie ma nawet fizycznych sklepów, ponieważ są one zbyt kosztowne. Polacy lubią kupować przez Internet z uwagi na szybkość, wygodę i prostotę takiego rozwiązania.
Dla sprzedawców również jest to korzystna opcja, ponieważ pozwala dotrzeć do znacznie szerszej bazy klientów niż w przypadku sklepu fizycznego, natomiast niesie ona za sobą pewne wyzwania. Jednym z nich jest konieczność spakowania do wysyłki dużej ilości zamówień. O czym trzeba pamiętać podczas tego procesu?
Wytrzymałe opakowanie
Opakowanie nie musi być piękne, ponieważ i tak zostanie w wielu przypadkach rozdarte i uszkodzone podczas otwierania paczki. Powinno natomiast przede wszystkim być wytrzymałe, tak, aby bez problemu wytrzymało transport i trafiło do klienta w idealnym stanie. Kiepskiej jakości, wypełnione niedoróbkami opakowania mogą w najlepszym przypadku zrobić złe wrażenie na kupującym, a w najgorszym zepsuć się w transporcie.
Trzeba pamiętać, że klienci zwracają uwagę na opakowanie i podzielą się swoją opinią ze światem, jeśli uznają, że nie spełnia ono ich oczekiwań. Dlatego też dobry producent opakowań to podstawa, szczególnie w przypadku firm, które wysyłają paczek bardzo dużo lub które sprzedają towar podatny na uszkodzenia. Zakup ze sprawdzonych źródeł pozwoli oszczędzić sobie poważnych problemów w przyszłości, jako że odpowiedzialny producent opakowań będzie korzystał tylko z wysokiej jakości materiałów i dbał o kontrolę tworzonych produktów.
Wypełnienie zabezpieczające wysyłkę
Opakowanie to jednak nie wszystko, szczególnie, jeśli wysyłamy na przykład sprzęt elektroniczny czy elementy szklane. Ważne jest, aby opakowanie odpowiednio wypełnić, co sprawi, że nawet, jeśli w transporcie pojawią się pewne problemy (na przykład dziury na drodze czy nieostrożne układanie przesyłek), towarowi nic złego się nie stanie.
Estetycznym, a przy tym ekologicznym wypełnieniem zabezpieczającym przesyłkę są wiórki papierowe. Można je zakupić w wielu różnych kolorach, w związku z czym świetnie nadadzą się nie tylko dla firm, które wysyłają zamówienia, ale też dla osób prywatnych, które przesyłają komuś prezent. Poza wiórkami warto pomyśleć także o poduszkach powietrznych, aby zapewnić przesyłce maksimum bezpieczeństwa.
Drobne gesty mają znaczenie
Przy okazji warto wspomnieć, że niektóre firmy decydują się podczas pakowania przesyłek dorzucić każdemu klientowi niewielki gratis, na przykład naklejkę z logiem firmy. Jeśli możemy sobie na to pozwolić finansowo, to świetny sposób na zwiększenie zadowolenia klientów i zachęcenia ich do dalszego dokonywania zakupów w danym sklepie.