Prowadzenie instagrama firmowego – 4 praktyczne wskazówki

Prowadzenie instagrama firmowego – 4 praktyczne wskazówki

Instagram w Polsce liczy już ponad 10 milionów użytkowników. To kanał społecznościowy, na którym królują obrazy, dlatego stanowi niezwykle wdzięczną platformę do reklamowania marki osobistej czy firmy. Sprawdź, o co warto się zatroszczyć przy prowadzeniu instagrama zorientowanego na zwiększenie zysków.

1. Prowadzenie instagrama – zadbaj o podstawy

Jako pierwsze, Twoi obserwatorzy widzą zdjęcie profilowe, BIO i nazwę. Wszystkie te elementy powinny być maksymalnie dopracowane. Na zdjęciu warto umieścić logo lub w przypadku marki osobistej – twarz prowadzącego profil. Dobrą praktyką jest trzymanie się jednego zdjęcia profilowego na długo, ponieważ stanowi on wizytówkę i ułatwia obserwującym zidentyfikowanie konta.

W BIO powinien znaleźć się krótki opis profilu marki i link do sklepu, a także dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu czy adres sklepu. W BIO warto również umieścić hasztag brandowy, którego obserwatorzy mogą używać oznaczając Twoje produkty czy usługi w swoich postach. Nazwa profilu powinna być tożsama z nazwą firmy bądź usługami, które zamierzasz promować.

2. Spójność i konsekwencja w prowadzeniu instagrama firmowego

Instagram to medium dla wzrokowców i wielbicieli estetycznych treści. Dlatego prowadząc instagramowy profil firmowy musimy pamiętać o spójności. Warto wcześniej wybrać kilka kolorów czy fontów, których będziemy trzymać się, tworząc grafiki.

Mogą one nawiązywać do identyfikacji wizualnej Twojej marki czy wystroju wnętrza w Twoim sklepie / punkcie usługowym. Dobrym pomysłem jest również stworzenie własnych teł na instagramowe stories, a także trzymanie się kilku tych samych metod obróbki zdjęć i korzystanie z tych samych filtrów.

Kolejnym ważnym elementem jest regularność. Dobrą praktyką jest publikowanie do 3 postów dziennie i kilku stories, warto jednak pamiętać, że z każdym kafelkiem spada oglądalność, dlatego najważniejsze informacje umieść w pierwszym nagraniu danego dnia.

3. Wykorzystaj dodatkowe możliwości prowadzenia instagrama

Instagram to platforma, która stawia na dynamiczny rozwój, regularnie udostępniając dodatkowe funkcje. Szczególnie przydatne w prowadzeniu konta firmowego są te elementy, które pozwalają tworzyć tzw. user generated content. Są to treści wytwarzane przez odbiorców, a więc odpowiedzi w ankietach, wykorzystanie przez obserwatorów Twoich plansz czy używanie firmowego hasztaga.

4. Prowadzenie instagrama powierz Agencji Social Media

Prowadzenie instagrama przez frankandgreg.com/social-media-organiczne/instagram pozwala stworzyć bliskie, szczere relacje z odbiorcami, a tym samym budować przyjazny wizerunek marki i zwiększać zyski. Warto więc postawić na doświadczenie profesjonalnych marketingowców.

Agencja social media Frank & Greg zapewnia pełne wsparcie przy treściach reklamowych, działaniach organicznych, a także w tworzeniu przykuwających wzrok materiałów wizualnych. Dowiedz się więcej już dziś i realizuj założone cele biznesowe na Instagramie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.