3 składniki odżywcze o które warto zadbać w diecie wegańskiej

3 składniki odżywcze o które warto zadbać w diecie wegańskiej

Dieta wegetariańska oraz wegańska zyskała w ostatnim czasie bardzo dużą popularność. Niektórzy decydują się na nią ze względów zdrowotnych, a niektórzy rezygnują z jedzenia produktów odzwierzęcych przez swoje przekonania. Nie ważne jednak jaki jest powód wprowadzenia takiej diety w życie. Zawsze powinna być ona odpowiednio zbilansowana, tak aby dostarczała naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Niestety u niektórych dochodzi do poważnych niedoborów. Aby tego uniknąć, należy zwrócić uwagę na składniki odżywcze, których może nam brakować po odrzuceniu z diety mięsa, jaj czy mleka. Oto 3 składniki odżywcze, na które warto zwrócić szczególną uwagę.

Wapń

Jak wiadomo, niedobór wapnia w organizmie prowadzi przede wszystkim do problemów z układem kostnym. Osoby, które spożywają za mało wapnia przez dłuższy czas, są narażone na osteoporozę oraz zmniejszoną gęstość mineralną kości. Głównym źródłem tego składnika są produkty mleczne, a jak wiadomo, w diecie wegańskiej nie ma ich wcale. Warto więc zwrócić szczególną uwagę na suplementację tego składnika, jeśli planujesz dietę bezmięsną oraz roślinną. Do źródeł wapnia, które mogą występować w diecie wegańskiej, można zaliczyć: tofu, fasolę, napoje roślinne, zielone warzywa oraz rośliny strączkowe. Co ciekawe niedobory wapnia można też uzupełnić wodą mineralną, która jest bogata w ten składnik. W większości przypadków wystarczy odpowiednio zbilansowana dieta, a dodatkowe zażywanie suplementów z wapniem nie musi być konieczne.

Witamina D

O niedobory witaminy D w diecie powinni martwić się nie tylko weganie, ale również osoby, które jedzą mięso oraz inne produkty odzwierzęce. Suplementacja tego składnika zalecana jest przez cały rok, a szczególnie w okresie jesienno-zimowym. W aptekach można znaleźć wiele naturalnych suplementów diety, które mają w sobie witaminę D.

Jod

Jod jest niezwykle ważny w szczególności dla tarczycy, która odpowiada za produkcję hormonów w naszym organizmie. Jeśli chodzi o produkty, które są najbardziej bogate w jod, to można zaliczyć do nich ryby oraz sery. Z tego powodu wielu wegan może mieć problem z niedoborem tego pierwiastka w ciele. Bogata w jod jest także sól kuchenna, jednak nie wszystkie jej rodzaje mogą uzupełniać braki jodu w organizmie. Z tego względu warto wprowadzić do diety zdrowe suplementy, które zawierają ten pierwiastek.

Suplementy w diecie roślinnej

Suplementacja witamin oraz niektórych pierwiastków nie jest szkodliwa, jeśli wybierzemy dobre suplementy. Na rynku można obecnie znaleźć wiele produktów, które nie tyko dostarczają organizmowi niezbędnych składników, a także działają z korzyścią na funkcjonowanie organizmu. Co więcej, mogą także rozwiązać wiele naszych problemów. Jeśli zmagasz się ze wstydliwym problemem, który dotyczy przyrodzenia, to istnieje suplement http://memberxxl.eu/, który może Ci pomóc. Member XXL wpływa na zwiększenie objętości ciał jamistych. Dzięki temu, że może do nich napłynąć więcej krwi – zwiększa się rozmiar prącia. Możesz zażywać go bez problemu ponieważ, w jego składzie znajdują się wyciągi z roślin. Brak chemicznych polepszaczy sprawia, że suplement jest w pełni bezpieczny i nie powoduje nieprzyjemnych skutków ubocznych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.