Jak brak snu wpływa na sprawność seksualną?

Jak brak snu wpływa na sprawność seksualną?

Zwykle mało kto wysypia się dobrze, bowiem ich sen wynosi w tygodniu około 5 godzin, a w trakcie weekendu chcą oni odespać najlepiej do południa. Okazuje się, iż takie nawyki są niewskazane, ponieważ mogą one źle wpływać na sprawność seksualną. Warto wiedzieć jak można uniknąć tych komplikacji i zadowolić swoją partnerkę w łóżku.

Brak snu – wpływ na organizm

Wiele osób zmaga się z zaburzeniami snu. Ten problem może przejawiać się przykładowo jako trudności z zasypianiem, nocne wybudzenia czy też uczucie zmęczenia tuż po przebudzeniu. Zbyt długotrwały brak snu może przyczynić się do negatywnych konsekwencji odzwierciedlających się w komplikacjach zdrowotnych.

Sen jest niezwykle ważny, aby mózg przede wszystkim prawidłowo pracował. Niewystarczająca ilości snu powoduje, że organizm nie może odpowiednio się zregenerować. Ponadto udowodniono, iż mężczyźni, którzy nie wysypiają się w regularny sposób albo mają problemy ze snem, mają zmniejszone stężenie testosteronu we krwi.

Wpływ braku snu na sprawność seksualną

Istotne jest, że mechanizm erekcji i ogólna męska sprawność seksualna są uzależnione zarówno od poziomu testosteronu we krwi, jak również od właściwej pracy układu sercowo-naczyniowego oraz układu nerwowego. Warto wiedzieć, że przyczyną zaburzeń erekcji wśród mężczyzn może być miażdżyca, nadciśnienie tętnicze bądź zapalenie mięśnia sercowego, ponieważ rozwijają się one z powodu niedostatecznej ilości snu.

Cukrzyca również wpływa na męską sprawność seksualną. Zaburzenia erekcji stanowią jeden z objawów tej choroby. Niedobór snu źle wpływa także na tolerancję glukozy przez dany organizm. Mężczyźni borykający się z cukrzycą oraz zaburzeniami erekcji powinni przyjmować specjalne leki.

Zdrowy sen, czyli jaki?

Przywrócenie regularnego snu na początku może okazać się niezbyt łatwym zadaniem. W tym celu zaleca się, aby przestrzegać zasad higieny snu. Polegają one głównie na tym, aby wstawać zwykle o stałej porze i ograniczać czas spędzany w łóżku tylko do snu oraz aktywności seksualnej. Dodatkowo ważne jest, żeby prowadzić regularny tryb dnia, a późnym popołudniem zmęczyć się fizycznie. Poza tym trzeba unikać drzemek w ciągu dnia i nie wolno próbować zasnąć na siłę tylko wtedy, gdy poczuje się zmęczenie. Kolejnym czynnikiem tej zasady jest unikanie kofeiny bądź alkoholu lub nikotyny zwłaszcza wieczorem. 3 godziny przed snem powinno spożyć się kolację, a potem wyłącznie lekką przekąskę.

Leki na potencję

Obecnie na rynku można kupić leki na potencję bez recepty https://viagra.edu.pl/. Dzięki takiemu rozwiązaniu, każdy mężczyzna może skorzystać z nich tylko wtedy, kiedy uzna to za konieczne. Wprowadzenie zmian w dotychczasowych nawykach i zastosowanie środków na potencję powinny przyczynić się do poprawy potencji każdego mężczyzny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.