Konkursy internetowe to dobry pomysł na spędzenie wolnego czasu i zdobycie ciekawych nagród. Przykładowo; przyszłe mamy mogą zdobyć oryginalne wyposażenie wyprawki niemowlęcej, rodzice piękne książki dla swoich pociech, a miłośnicy gadżetów niespotykane na rynku przedmioty. Jeżeli jesteś początkującym konkursowiczem przyda ci się, jednak kilka dobrych rad na start.
1. Po pierwsze… graj!
Wiele osób narzeka, że nigdy nic nie wygrywa, podczas, gdy wcale (lub prawie wcale) nie bierze udziału w grach i konkursach. Konkursy możemy znaleźć wszędzie: w sklepach, prasie, internecie, social mediach. Możemy posłużyć się również świetną i obszerną bazą konkursów, jaką jest portal e-Konkursy.info. Nie sztuką jest jednak znaleźć konkurs, a wziąć w nim rzeczywiście udział.
2. Nie zwlekaj
Jeśli już znajdziesz interesujący cie konkurs po prostu prześlij zgłoszenie lub wykonaj zadanie konkursowe. Wiele osób zwleka z udziałem w konkursie licząc na to, że wpadnie im jeszcze do głowy perfekcyjne hasło konkursowe lub pomysł na tekst zgłoszeniowy. Tymczasem, najczęściej w takich przypadkach, po prostu przepada nam termin zgłoszenia…
3. Nie bój się
Nie obawiaj się brać udziału w konkursach, w których zadanie jest wymagające lub jest duża liczba uczestników. Jeśli jesteś początkującym konkursowiczem, to masz tę przewagę, że masz świeży umysł i spojrzenie. Może przyjść ci do głowy pomysł, który kompletnie zaskoczy jury konkursowe i da ci zwycięstwo. Osoby, które od dawna grają w konkursach (lub nawet traktują to zajęcie jako swoją pracę!) mają już pewien wypracowany styl prac konkursowych, który w pewnym momencie może być już nudny dla osób oceniających prace konkursowe.
4. Regulamin, regulamin, regulamin!
Nawet najlepsze zgłoszenie konkursowe może trafić do kosza na śmieci, jeśli nie przeczytamy dokładnie regulaminu.
5. Nie wybrzydzaj
Nie zawsze temat konkursu lub jego forma będą nam idealnie pasował, jednak jeśli stale będziemy wybrzydzać to… patrz punkt pierwszy.
Obecnie możemy znaleźć setki konkursów, największe szanse mamy w tych, w których trzeba wykonać, jakieś zadanie (np. napisać hasło reklamowe, krótkie opowiadanie lub zrobić zdjęcie tematyczne), ponieważ mają po prostu mniej uczestników. Konkursy w formie loterii lub losowania niejednokrotnie przyciągają tysiące chętnych, co w sposób oczywisty zmniejsza nasze szanse na wygraną. Ale i w takich konkursach warto brać udział – ktoś przecież musi wygrać!
6. Target
Zastanów się kim jest odbiorca zgłoszenia konkursowego i spróbuj dostosować do niego zgłoszenie. Konkursy internetowe najczęściej mają promować jakąś markę, zastanówmy się jaki rodzaj narracji stosuje taka firma: żartobliwą, elegancką, luksusową, młodzieżową itp. i w tym stylu przygotujmy zgłoszenie.