Jak dobrze zacząć dzień?

Jak dobrze zacząć dzień?

Wczesna pobudka

Wstawanie nie należy do najprzyjemniejszych porannych obowiązków, ale wypracowanie codziennego rytuału wczesnej pobudki może zdziałać wiele. Dzień automatycznie staje się dłuższy, co oznacza, że mamy więcej czasu nie tylko na pracę, ale także na przyjemności. Pobudka przed wschodem słońca to sposób na pozytywny i energiczny początek dnia, bowiem to ranek jest najbardziej sprzyjającym produktywności czasem.

Wartościowe śniadanie

Nie bez powodu mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek – dzięki niemu mamy energię do działania, nasz mózg działa sprawniej, a układ trawienny budzi się z długiego snu. Odpowiednio pobudzony metabolizm przyczyni się do lepszego samopoczucia w trakcie dnia, a także uchroni nas przed wieczornym podjadaniem. Warto zadbać o śniadanie bogate w pełnowartościowe produkty, takie jak pieczywo, płatki owsiane, jajka czy mleko.

Kawa

Dla wielu inauguracja dnia, a nawet swoisty rytuał. Kilka minut ciszy spędzonych z filiżanką kawy w dłoni można połączyć z codzienną medytacją i zebraniem sił na cały dzień pracy. Badania wskazują, że kawę najlepiej spożywać po godzinie 9:30, gdyż nasz organizm z samego rana produkuje największe ilości kortyzolu – nie potrzebuje więc dodatkowych bodźców w postaci kofeiny.

Ćwiczenia

Nie od dziś wiadomo, że aktywność fizyczna to niewyczerpane źródło energii. Może to być krótki spacer, poranna sesja biegania czy chociażby ćwiczenia rozciągające, dzięki którym nasze ciało obudzi się ze snu a umysł nieco się rozjaśni. Regularna aktywność fizyczna sprawi, że nasz sen stanie się mocniejszy a organizm bardziej wydatny – ponadto wyeliminuje uczucie przemęczenia.

Muzyka

Dla tych, którzy nie lubią przebywać w ciszy, idealnym rozwiązaniem na udany początek dnia będą przyjazne dźwięki płynące z głośników. Inspirująca muzyka klasyczna czy energetyczna playlista pozytywnie wprowadzająca w nadchodzący dzień – wszystko zależy od Ciebie!

Planowanie

Nic tak nie uspokaja, jak spisanie wszystkich myśli kłębiących się w głowie i sporządzenie dokładnego planu porządkującego czekające na nas obowiązki. By dzień zyskał miano jak najbardziej wydajnego, niezbędne jest dokładne zaplanowanie konkretnych czynności i rozróżnienie, które z nich są zajęciami priorytetowymi, a które wymagają mniejszej koncentracji.

Smartfon

Telefonom komórkowym od samego rana mówimy STOP. Wpatrywanie się od razu po przebudzeniu w szklany ekran i dobrowolne eksponowanie naszego umysłu na nadmiernie oddziałujące bodźce pochodzące z mediów społecznościowych to najgorsza rzecz, jaką możemy sobie zafundować na początku dnia.

Oczywiście bywają dni, w których nie ma czasu na poranną rutynę a wcześniejsze wstawanie jest niemożliwe, gdy poprzednia noc została zarwana. Warto jednak pamiętać o powyższych sugestiach, gdyż przyjęcie chociaż jednej z wymienionych strategii może pozytywnie wpłynąć na nasze samopoczucie w ciągu dnia. Wstawanie kilkadziesiąt minut wcześniej nie zawsze musi być postrzegane jako przykra konieczność, powinniśmy traktować je jako powolne wprowadzenie naszego ciała i ducha w pracowity dzień.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*